Rekabetçi yönü ve her gün hızla genişleyen hayran kitlesi ile sanal dünyanın yeni fenomeni E-Spor. Geniş oyuncu kitlesi bulunan sektör, her yaş grubundan oyuncu ve izleyiciye sahip. 1972 yılında Stanford Üniversitesi’nde gerçekleşen SpaceWar isimli E-Spor oyunu en eski turnuva olduğu bilinmekte.
Mücadele ve stratejinin ön planda olduğu video oyunlarına ise ilgi büyük. Gitgide büyüyen teknoloji endüstrisinde farklı takımlar yer alıyor. Oyunlarda her takım oyuncusu yeteneğini ve profesyonelliğini gözler önüne seriyor.
Aynı zamanda iletişim teknolojilerinde meydana gelen yeniliklerle birlikte dijital ortamlar birer sosyalleşme alanı haline geldi.
100 Milyon kişiden biri olun
Ülkemizde rekabetçi video oyunlarının giderek profesyonelleşmesi sonucu farklı sektörlerde çalışmalar yürüten işadamları, yatırımlarını E-Spor’a yöneltmeye başladı. Yatırımcılar tarafından son dönemlerde yoğun ilgi görmesinin temel sebebi olarak içerik açısından sağladığı farklı seçenekler olduğunu söyleyebiliriz.
Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe gibi popüler spor kulüpleri başta olmak üzere birçok E-Spor takımının bu alanda kendi stratejilerini kurguladıklarını ifade eden Dijital Gen Kurucusu Sercan Kasım, “Dünyada 100 milyondan fazla oyuncusu olan E-Spor’un, zihinlerdeki yerini sağlamlaştırmaya devam edeceğini söylemek pekte şaşırtıcı olmaz. League of Legends ,Call of Duty, Dota2, Counter Strike, FIFA ,PUBG gibi farklı popüler oyunların yer aldığı bir dünyada siz de yerinizi alın” dedi.
“Genç nesilleri destekliyoruz”
Yeni gelişen sektörde kurumsal firmaların da isimlerini yazdırmaya devam ettiğini hatırlatan Kasım, “Uluslararası arenada yerini almak isteyen yazılım ve teknoloji firması Dijital Gen olarak, Okeanosvlr isimli E-Spor oyuncusu Gürkan Yıldız‘a sponsor olduk. Yeni bir başlangıç yapan Gürkan’a yayınlarında ve oyunlarında başarılar diliyorum olmasını dilerim” diyerek ekledi.
Genç yetenekleri daima desteklediğini söyleyen Sercan Kasım, E-Spor’un gelecek nesillere ilham olacağına inandığını belirtti.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı